Lviv Notları

Yaklaşık 11 ülke gezdikten sonra 12. Ülkemde karar verdim notlarımı yazmaya. 12. Ülkem Ukrayna… İstanbul Atatürk Havalimanından Kiev aktarmalı Lviv’e gitmek üzere yola çıktık. Yaklaşık 1 saat sonra Kiev’deydik. Bekleme süremiz yaklaşık 6 saat olduğundan dolayı Kiev’i de gezmeye karar verdik. Taksiciyle yaptığımız pazarlık sonucu 400 grivnaya merkeze gitmeye anlaştık. Yolda çok trafik olduğu için yaklaşık 50 dk.da şehir merkezindeydik. Maidan Nezalezhnosti yani Özgürlük Meydanında taksiden inip, başlıyoruz şehri keşfetmeye. Meydan dan kubbesinin ihtişamını gördüğümüz St. Micheal’s Golden Domed Monastery, bizi kendine doğru çekiyor. Biz de kaptırıyoruz kendimizi… Meydandan dümdüz yukarı doğru çıktığımızda mavinin harika tonu, altın kaplı başlığıyla St. Micheal’s Golden Domed Monastery karşılıyor bizi. İçine girdiğimizde ise ihtişamıyla büyüleniyoruz. Gizli gizli fotoğraf çektikten sonra (çünkü içeride ayin vardı) bahçesini geziyoruz. Daha sonra tam karşısında yine altın kaplı başlığıyla yeşil St.Sophia Katedrali’ne geçiyoruz. Fakat tadilat olduğu için, içine giremiyoruz. Sonra yemek yiyelim, bir şeyler içelim derken havaalanına dönüş saatimiz geliyor. Havaalanından gelirken anlaştığımız taksici söylediğimiz yerde bizi bekliyordu. Bu kez trafik yoktu ve yaklaşık yarım saatte havaalanındaydık.
Lviv’e vardığımızda havaalanından taksiye bindik. Airbnb’den kiraladığımız eve 20 dk.da vardık. Ev sahibimiz Yuriy çok misafirperver biriydi. Bize gidilecek yerlerin haritasını bile çıkarmıştı. Lviv’de gezilecek yerleri, gidilecek restaurant ve kafeleri liste şeklinde aşağıya yazıyorum J

1.Glory Cafe

Bir Türk restaurantı olan Glory Cafe’de mis gibi  bir

kalhvaltı yaptık :) Menemen bile vardı :)

Dekorasyonu da harika olan bu restauranta bir uğramanızı öneririm :)

2. The First Grill Restaurant

Değişik bir konsepti olan bu restaurantın etleri müthiş lezzetli ve inanılmaz derecede ucuz. Lviv’in en lüks restaurantlarından biri. Kesinlikle bir akşam yemeğinizi burada yemelisiniz J

3. Lviv Coffee Manufacture

Lviv’in en güzel, en kaliteli, en eski kahvecisi. Herkesin damak tadına uygun kahve olduğundan emin olabilirsiniz.

4.Vapiano Pizza&Pasta

Harika şık bir restaurant olan Vapiano’nun müthiş lezzetli pizza ve makarnalarını denemelisiniz.

5. Lviv Chocolate Factory

Bir çikolata aşığı olarak buraya bayılldımmmm :)
Alt katında kahvenizle çikolatanızı yudumlayıp, daha sonra üst kattaki çikolata müzesini gezebilirsiniz. Çikolata almayı unutmayın, boşverin kalorileri :)

6. Pravda Beer Theatre

3 Katlı olan bu bira fabrikasında, çeşitli yerel biraların tadına bakabilir, akşam başlayan canlı müzikle eğlenebilir, en alt kattaki marketten bira ve hediyelik eşya alabilirsiniz.

7. Mazo Cafe

Lviv’e gelmeden önce en merak ettiğim kafeydi, Mazo Cafe. Burası Mazoşizmin isim babası olan Alman yazar Leopold von Sacher-Masoch’un anısına açılmış. Sadece içeriye bakmak için girdiğimizde bile kırbaçlandık J Özel odalarda kırbaç seansları yapılıyor, isteyenler buyursun :D

Gelelim gezilecek yerlere;

1    1.    Rynok Square

Türkçesi Pazar Meydanı olan bu meydanın bütün sokakları hareketli. Mimari olarak da oldukça güzel bir yer. 500 yıldır Lviv’in kalbi olan meydanda bir kafede kahve içip, etrafta dolaşan insanları, sokak sanatçılarını izlemek gerçekten keyifli.

2      2.   Belediye Binası

Belediye binası, Lviv ’in Kalbi Rynok Meydanın tam merkezinde bulunuyor. Kule‘den mükemmel Lviv mimarisini görmek için sadece 408 basamak çıkıyorsunuz J Bina Tarihi bir yapı olduğu için UNESCO Tarafından da korunmaktadır.

3.   Dominican Katedrali ve Manastırı

İhtişamına bayıldığımız Domanician Katedrali yaklaşık

12. yy’da kurulmuş. Pazar günü olduğundan dolayı

içeride ayin yapıldığından rahatsız etmek istemedik.

O sebeple sadece dışarıdan gördük.

4.   Bernardine Kilisesi

Barok stilinde yapılmış bir kilise. Fotoğraf çekmeyi sevenler için gece ışıklandırması çok güzel.

5.  Museum of Folk Architecture

Meydandan taksiyle 10 dk da geliyoruz bu harika açık hava müzesine. Ahşap evler ve kiliseler, Ukrayna’nın dağ köylerinden ve Karpat Dağları’nın eteklerinden sökülüp getirilerek burada bir kasaba oluşturulmuş. Bu harika yapıları görmeden Lviv’den dönmeyin J

6.   Lychakiv Mezarlığı

Açık hava müzesinden çıktıktan sonra, yürüyerek yaklaşık 20 dk.da Lychakiv mezarlığına geliyoruz. İlk defa bir ülkede mezarlık geziyoruz. Fakat burası resmen bir müze niteliğinde.  Mezarlıkta 400.000 tane sanatçı, asker ve asillerin mezarları bulunmakta.

7.   Opera Binası

Avrupa’nın en iyi opera binalarından biriymiş. Opera, tiyatoro, bale ve diğer bir çok gösteri burada organize ediliyor. Bizim fırsatımız olmadı ama siz giderseniz mutlaka bir gösteriye gidin.

8.  Olha ve Elizabeth Kilisesi

Gotik mimari tarzda yapılmış diğerleri gibi ihtişamlı bir kilise. Kilisenin içine girdiğimizde bir düğüne denk geliyoruz. Tabii ki gelin tarafının yakınıymışçasına oturup merasimi izliyoruz J

9.   Potocki Sarayı

Barok tarzında inşa edilen Avrupa’nın önemli ailelerinden Poticikiler tarafından kullanılan ve şu anda Lviv’e ait sanat eserlerinin sergilendiği bir saray Potocki Sarayı. Sanata ilginiz varsa 2. katındaki sergiyi gezebilirsiniz.

Vee bu güzel şehirden, harika anılarla ülkemize döndük. Sizde bu güzel, tarihi ve gerçekten ucuz şehri gezebilirsiniz. Ben size bizim gezdiğimiz yerleri naçizane rehber olması açısından yazdım. Umarım faydalı olur :) Ne demişler “Evde oturan erken ölür”, haydi gezmeye ;)