Belgrad

İlk defa yılbaşına yurtdışında girmek için Sırbistan’ı tercih ettik. Hem vizesiz hem de uygun fiyatlı olması bu ülkeyi tercih etmemizde büyük bir rol oynadı. Uçak biletlerini www.skyscanner.com.tr üzerinden 2 kişi gidiş dönüş 1.400 tl ye bulduk. Yılbaşı olduğu için diğer ülkelere kıyasla çok daha uygun fiyatlı geldi bize. Booking.com dan Compass River City’de 2 gece konaklama rezervasyonumuzu yaptırdık. Havaalanından otele taksiyi tercih ettik çünkü yılbaşı akşamı oradaydık ve biran önce şehir merkezine gitmek istedik. Havaalanında taksi için bir stand var. Nereye gideceğinizi söylüyorsunuz ve taksi ücretini yazıyorlar bu sayede taksiciye kaç para ödeyeceğiniz belli oluyor. Biz de öyİlk defa yılbaşına yurtdışında girmek için Sırbistan’ı tercih ettik. Hem vizesiz hem de uygun fiyatlı olması bu ülkeyi tercih etmemizde büyük bir rol oynadı. Uçak biletlerini www.skyscanner.com.tr üzerinden 2 kişi gidiş dönüş 1.400 tl ye bulduk. Yılbaşı olduğu için diğer ülkelere kıyasla çok daha uygun fiyatlı geldi bize. Booking.com dan Compass River City’de 2 gece konaklama rezervasyonumuzu yaptırdık. Havaalanından otele taksiyi tercih ettik çünkü yılbaşı akşamı oradaydık ve biran önce şehir merkezine gitmek istedik. Havaalanında taksi için bir stand var. Nereye gideceğinizi söylüyorsunuz ve taksi ücretini yazıyorlar bu sayede taksiciye kaç para ödeyeceğiniz belli oluyor. Biz de öyle yaptık ve taksiye 1300 Dinar (RSD) ödedik.
 Gemi genel olarak güzeldi fakat çok eskiydi. Tuna Nehri’nin üzerinde manzarası mükemmeldi ama bu kadar eski görmeyi beklemiyordum J Çantalarımızı odaya bırakıp, Knez Mihailova Caddesi’ne doğru yürümeye başladık. Daha önce okuduğum sayfalarda Belgrad’da yılbaşı akşamının sönük geçtiği yazıyordu. Gerçekten de öyleydi. Merkezde bir konsere denk geldik. Daha sonra Knez Mihailova Caddesine geçtik. Cadde ışıl ışıl, yılbaşı standları vardı. Prag’ın meşhur Trdelnik tatlısı burada da karşımıza çıktı ve tabii ki kaçırmadık J Yılbaşına bu şekilde ışıl ışıl cadde de konser ve sıcak şarap eşliğinde girmiş olduk. Ertesi gün kahvaltıdan sonra şehri keşfetmek için erkenden çıktık. İlk durağımız Kalemegdan oldu. Knez Mihailova Caddesi’nin sonunda Kalemegdan’a ulaştık. Kalemegdan’ın Osmanlı Döneminde sınırlarımız içerisinde olduğunu bilerek gezmek değişik bir duyguydu.

Daha sonra bir kahve molası için Knez Mihailova Caddesi’ne geri döndük. Bu cadde de kendimizi İstiklal Caddesi’nde gibi hissettik. Kahve molamızı Manufaktura’da yaptık. Çok keyifli bir mekan.
Daha sonra gezilecek yerleri şöyle sıralayayım:
1.       Aziz Sava Katedrali
Bu görkemli Katedral, 2.Dünya Savaşı’nda Nazi bombardımanında tamamen yıkılmış. Tekrar yapımına 1935 yılında başlanmış ve tamamlandığında Balkanlar’da ki en büyük Katedral olacağı söyleniyormuş.

2.       Nikola Tesla Müzesi
O kadar yol yürüdük ama 1 Ocak olduğu için müze kapalıydı ☹️  Giriş 500 Dinar.

3.       Cumhuriyet Meydanı
Knez Mihailova Caddesi’nin diğer ucunda bulunan Cumhuriyet Meydanı eski şehirin merkezi olarak sayılıyor. Meydanda, Sırbistan Ulusal Müzesi, 4 adet çeşme, Ulusal Tiyatro ve Mihailo Obrenović Anıtı bulunuyor.

4.       Sırbistan Ulusal Müzesi
1844 yılında kurulmuş, Yugoslavya döneminde yetişmiş pek çok ressamın eserine ev sahipliği yapan bir müze. Giriş ücreti 300 Dinar. Fakat biz buraya da giremedik 1 Ocak olduğundan dolayı.

5.       Aziz Mark Kilisesi
Bu görkemli yapı da Nazi bombardımanında ağır hasar almış. İçinde de değerli dini objelerden oluşan bir hazine mevcut.

Akşam yemeği için Lorenzo&Kakalamba değişik dizaynı olan restaurantı tercih ettik. Fiyatlar biraz yüksekti ama yemekler lezzetliydi. Biz rezervasyonsuz gittik ve zorla yer bulduk siz giderseniz mutlaka rezervasyon yaptırın 😊